Kram på er!

Ja då är jag på gång med den nya datorn. Kan säga att det känns lite ovanligt när allt går så lätt. Man kan skriva utan svordomar och ilska. Just nu sitter jag vid köksbordet och skriver. Har en kaffekopp på behörigt avstånd, så att jag inte ska fälla ut den och orsaka nån skada på underverket. Har också betalat några räkning, ja alla utom två som jag inte fått än.
 
När jag duschat och Kupan har öppnat ska jag gå dit och kolla på Venusstatyn. Om den inte kostar för mycket hamnar den i mitt fönster i allrummet. Där kommer den att trivas så bra. Sen måste jag städa lite. Matte kommer inte till lunch idag, så jag har ju tid. Sen blir det att sticka. Är snart klar med sockorna. Börjar på nästa par i 3- årsåldernstorlek. I samma garnfärg, men måste nog köpa mer garn.

Sen har jag två nya böcker att läsa. Matte var på biblioteket och bytte böcker åt mig. Dom nya är skrivna av Elsie Johansson "Sin ensamma kropp" och "Näckrosträdet", den sistnämnda har jag börjat på men kan inte säga nåt om den ännu. Har inte bildat mig en uppfattning om den är bra eller inte.

Idag är det mulet och grått, men dom har sagt på radion att det skulle bli sol på eftermiddagen. I morgon är det karneval i parken. Några brasilianare som bor här har anordnat den. Kul att nån gör nåt roligt. Beror på vädret om jag går dit. Jag han väl inte dansa längre, men jag kan ju titta och bli sugen på att dansa. 

Längtar efter att få krama om mina barnbarn. Det var ju ett tag sen jag fick en kram. Får be Matte om en. Men jag tror inte att han skulle uppskatta det. Ser i alla fall fram mot en skön helg med nya korsord, ny bok och mera stickning. Jag har inte så stora önskningar, skulle vara kramen då.

Har ingen aning om vad det blir för mat i helgen. Köpte ju blandfärs, 2 kg, igår. Frös in 1,5 kg, gjorde chili på resten, som vi åt igår. Färsen gav jag 29,90/kg. Billigt tyckte jag. Passade min börs. Det är Ica det. Fick också tag på en liter jordgubbar (sista skriket). 

Jag hör väl av mig i morgon före eller efter melodikrysset. 
                                                   Kram! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0