Jag övar på nydatorn

Tidig morgontemperatur, +1 grad. Brr! Men solen strålar och radion lovar en härlig dag. Var ute en stund i går och satt baki väggen och solade. Ska på affären i dag och handla lite mat. Passar väl på då att få lite sol. Annars ska jag börja dagen med att försöka ringa polisen, för att anmäla kapningen. Bara för att ha ryggen fri om nån anmäler mig. Men tro inte att det är lätt att komma i kontakt med polisen. Försökt på webben, men hittade ingen rubrik för kapning av datorer. Och då var det tji att försöka anmäla. När jag skulle ringa, var det så lång kö, att batteriet tog slut. Nu har jag laddat upp batterierna på både mobil och hemtelefon. Så det är bara att ringa. Nog om det.

Igår kväll övade jag på den nya datorn. Man ser vilken vanemänniska man är. Satt och spelade yatzy en stund för att lära mig använda datorn utan mus. Svårt, men det kommer väl. Skrev lite i ordbehandlingsprogrammet och lade in min kassaföring i Excel. Man kan säga att det är stor skillnad, mellan den gamla och nya datorn. Onsdag eller torsdag ska Matte hjälpa mig att ansluta till internet med trådlös anslutning. Matte jobbar så mycket nu, så jag kan inte fordra att han ska släppa allt för att hjälpa mig. Och jag har ingen brådska. Jag har är pensionär.

Appropå pensionär, så har jag anmält mig till surströmmingsfesten den 26:e på Forum. Det är PRO som anordnar det. Blir även underhållning, eventuellt dans och allt detta för 60 kronor. Ska bli jättekul och säkert jättegott.

Igår kväll såg jag "Kvalster" på ettan. Tycker jag känner igen den, måntro det är en repris? Hade bäddat rent i sängen, så det var så skönt att lägga sig. Jag var ganska trött, för jag hade ju inte vilat nåt på dagen.

Vet inte vad jag ska hitta på i dag, mer än att handla. Skulle verkligen vilja att Isabel kom hit nån dag. Börjar bli långhårig. Och så är det grejer som jag skulle behöva ha hjälp med. Jag har ingen stickning på gång nu. Måste köpa garn till nåt att sticka. Men vad ska jag sticka? Får väl kolla in Konsum och deras garnlager.

Vet inte om Matte kommer till lunch idag. Han skulle ringa. Om han inte kommer, äter jag upp rödingen och potatisen från i söndags. Kommer han, blir det nog pyttipanna.

Nu är det 6 grader när klockan är 8,50. Det blir långsamt varmare, och solen är ståndaktig. Ska börja ringa polisen nu. Få se hur det går. Ni får höra i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0