Kvar vid gamla datorn

Ljug och ljug...........Jag ljög om att det var sista gången jag skrev på denna dator. Fast de var inte meningen som ljug. För jag är igång på den igen. Den nya bärbara datorn är på plats hemma hos mig, men jag har inte tordas installera den än. Tror jag överlåter det till mina söner, när dom har tid. Så det är inte bara betalningen jag behöver hjälp med. Tur att jag har snälla barn.

Vädret idag är soligt och blåsigt. Igår vid femtiden var det som om himlen öppnade sig och ett himla skyfall bara föll i några minuter. Tur att man inte var ute då. Den kvava värmen försvann och en behagligare luft kändes direkt. Kvällen blev direkt skönare. Såg lite friidrott och simning på TV. Även en film "Sleepers", som jag sett förut. Ganska bra film från 1996 med bl a Brad Pitt och Robert De Niro. Ikväll ser jag "There will be blood". Typ en western, fast annorlunda. Visserligen är det fyran som visar den, men jag har fått ett tips om att den är bra och får försöka genomlida alla reklampausar.

Får att gå tillbaka till gårdagen, så var jag mest lat. Gjorde biff Stroganoff till middag,och det blev gott. Till biffen små färskpotatisar, väl borstade, och jättegoda samt en grönsallad. Gjorde så mycket att det räcker till en till måltid. Idag äter jag ensam både lunch och middag. Få se vad det blir då.

Som vanligt var det skrål och skrik på gatan i går kväll. För att inte tala om motortjutet. Även ett gäng mopedungdomar är bra på att låta, både med munnen och med mopederna. Snart är det tid att stänga balkongdörren för sässongen. Ska jag behöva flytta till nästa sommar, för att få nån ro i min lägenhet och på min balkong. Det verkar nog så.

Äter nu på en jättegod persika. Ica hade fin frukt för tio kronor korgen, så jag passade på att köpa några korgar. Som helggodis. 

Radion verkar vara tillbaka efter sommarlovet. Mannheimer & Tengby är då igång igen. Jockes familj flyttar i helgen till Skellefteå. Oscar har varit i Umeå och opererat sin hand. Den 23/8 börjar skolan för Oscar och Tova.  Jocke far snart till Vänersborg för att bygga två vindkraftverk. En månad till valet. Nog vet jag vad jag ska rösta på. Inte borgerligt i alla fall. Det är ju borgarna som sett till att jag har fått det sämre. Och man är ju sig själv närmast, heter det ju.

Nu ska jag kolla vad jag har i kylen till lunch. Svensktoppen ska jag också lyssna på. Det var ett tag sen. Vi hörs väl i morgon. Hej då!    

Kommentarer
Postat av: Isabel

hej mamma! Hade ju tänkt komma igår men då blev jag utringd på jobbet. hoppas du fick mitt sms.

Puss å kram, älskar dig!

2010-08-15 @ 11:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0