Söndagssol

Jag älskar Leksands brungräddade knäckebröd. Till frukost bredde jag en bit med kokt skinka och gurka på. Upptäckte då för första gång, hur jag smulade. Det var smulor från bröd runt i kring och på mig. Fick ta sopborste och skyffel för att sopa upp smulorna när jag ätit färdigt. Som ni vet är det inte så kul att med bara fötter kliva omkring i smulor eller grus. Men gott var det i alla fall.

I dag är det sol. Nu tittar jag fram ur idet och gläds för solen. Tyvärr kan jag inte gå ut. Pga ett bandage kan jag inte duscha och utan dusch vill jag inte visa mig för folk. Vill knappt släppa in Matte. Hoppas det vackra vädret håller i sig till i morgon och för då kan jag duscha.

TV i går blev slökollning med ett korsord på "Jakten på Julia" och sen utan korsord "Millennium" samt "Brottskod: Försvunnen". Ganska bra men jag undrar om Millennium slutade så eller är det nåt mer avsnitt. Nu har jag som sagt var ingen TV-tidning så jag vet inte. Men allt ger sig i framtiden.

Tittar ut på huset tvärs över gatan. Där ligger ca 2 dm snö på taket och ändå är det solsidan. Kollar jag mot parken är det jätte mycket snö där och på dammen ligger isen kvar. Svårt att tro att vi är inne i april. Förra året hade vi kommit längre med våren den här tiden. Men vad kan man göra? Åssit. Bara snön försvinner så ordnar det upp sig.

Jag fick min inkomstdeklaration i fredags. Ska få tillbaka 300 kronor. Tur att jag inte behöver betala in nåt. En sak som jag undrar över är denna begravningsavgift som jag betalar varje år. Är det för gravplatsen jag betalar?  Om jag inte ska ha nån grav utan kremeras och sen ska askan slås i asklunden. Vad betalar man då för? Är det för att man smutsar ner luften när man strör ut askan. Som en miljöavgift ungefär. Ja inte vet jag, men det blir ju ganska mycket pengar. Helst om man lever länge. Men kanske man får betala för dom som dog unga och inte hade hunnit betala in begravningsavgift. Ja vad vet jag!  Ingen idé att fundera över det, bara betala och se glad ut.

Lunch idag, soppa som vanligt, som Matte vill. Själv börjar jag bli less. Men det är bra, då äter man mindre. Får väl äta mer till middag (fläskfilè, gratäng). Tycker ni nu att jag ska göra nåt annat än att sitta vid datorn och svamla, så har ni rätt. Jag ska sticka en stund på min sjal. Den börjar bli färdig och är mjuk och ullig, ljust rosa och vit. Varm och skön för frusna axlar. I morgon återkommer jag med nytt svammel. Sätter in en bild från Alecs rum. 
                                
Jag tror inte att det är så där välstädat jämnt. Ha det nu så bra i söndagssolen. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0