Lurardagen

Ni märkte väl att det inte blev nån blogg för min del i går. Jag orkade inte. Lämnade hemmet kl.10 för resa mot Sunderby sjukhus. Kl. 11 skulle jag vara på reumatologen och jag blev insläppt till doktorn direkt. Läkarbesöket gick bra och sen gick jag till restaurangen och åt oxbringa med pepparrotssås. Det var inte i går jag åt det, ganska gott men skulle ha varit lite varmare. Kall mat är inget jag gillar. Varmrätt ska vara varm.

Sen gick jag till lungkliniken, skulle vara där 12.30 men det var fortfarande lunch för personalen där. Men snart fick jag träffa en sköterska som gav mig rätt grejer. Vandrade vidare till receptionen i hallen för att beställa hemfärd men det gick inte. Den skulle beställas från avdelningen, i mitt fall från reumatologen. Jag kände inte att jag skulle orka gå tillbaka dit. Det är ju genom hela sjukhuset. Chansade på att lungmottagningen kunde beställa resan. Och det gick bra. Fick vänta en timme på taxin. Man ska inte vara sjuk när man besöker ett sjukhus för det tar all must ur en. I Sunderbyn var det slaskigt och mulet men när jag kom hem sken solen och jag hann sitta ute en stund innan det var dags för matlagning. Såg en stund på TV innan jag gjorde en tidig kväll.

Fick mitt ben omlagt i morse. Det är nollgradigt ute och småregnar lite. Är visst halt så jag håller mig inne idag. Skulle behöva handla lite men det kanske är öppet nån dag i påsk. Kanske Isabel och hennes familj kommer nån dag. Isabel är visst ledig måndag.

I dag blir det vilodag för mig. Ska sticka lite och i kväll spelar SAIK hockeymatch. Kollar det på TV eller radio. Jag hoppas ingen lurar mig idag. Men man vet inte, 1 april får man luras. Hoppas ni får en fin skärtorsdag så kanske vi hörs i morgon. Hej då!
                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0