Hur är det med svenska språket?

Vilket väder vi har nu. Idag 20 grader, inte ett moln på himmelen. Va glad jag blir. Har varit ute hela eftermiddagen. Gick först till biblioteket och sen satt jag ute nån timme innan jag gick till Konsum och handlade.

 På förmiddagen satt jag vid datorn och kollade bokrecentioner. Gjorde pasta med skinka och ostsås till lunch. Läste också några bloggar och blev förskräckt när jag såg hur dåligt dom använder vårt språk. Långa meningar utan komma, så att man knappt förstår vad dom menar. Man kan också säga att dom skriver som dom pratar. Jag vill inte pracka ner på dom, men jag tror nog att dom vill att vi som läser ska förstå. Hur skulle det vara Jan Björklund att såg till att de svenska barnen i skolan kan svenska språket innan du klagar på invandrande gamla kvinnor.

Lövbiff med pommes frites blev det till middag. Vid åttatiden kom Jocke och Tova och hälsade på. Tova visade sin nya kornett som hon börjat spela. Hon var riktigt duktig att spela. Nu ska jag se på TV, det blir CSI Miami.
Jag hoppas vädret blir lika vackert i morgon som i dag. Höres sen! Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0