Beroende av andra

Så är det söndag, har slappat hela dagen. Gjorde plättar till lunch, lätt som en plätt! Hela eftermiddagen har jag legat och läst omväxlande sovit. Nu har jag stigit upp för att ansa en fläskfilé och steka den lätt och sätta dit lite grädde. Servera den med en potatissallad och nåt grönt till. Sen blir det mer slappa.

TV:n sätts på och friidrotten ska kollas. På fyran visas "Kommisarien och havet" kl.21. En film baserad på Mari Jungstedts bok. Nu har fyran så dålig bild för närvarande och har haft det hela veckan så det är ju inte så roligt att se den. När bilden är bra så försvinner ljudet. Kul!!!!!! Och i går kväll när jag såg på deckaren på ettan så försvann texten. Tur att man kan lite engelska så man kan förstå hjälpligt vad det handlar om. Men inte är det kul, blir förbannad när man betalar TV-licens och Boxer-avgift och sen ska man hålla tillgodo med bara skit. Man ska nästan alltid få vara arg på nånting. Det är ju så när man är beroende av andras tjänster.

Till veckan kommer min kicka hit och klipper mig (förhoppningsvis). Det behövs verkligen. Och så längtar jag efter henne och Alec. Ser fram mot det. Måste gå en sväng till biblioteket i morgon och lämna tillbaka tre böcker och hämta en. Ska på Kupan också och kolla en sak som jag tänkte köpa till en i födelsedagspresent, som jag sen kan måla och göra snygg. Måste forska vilken färg som hon tycker om. Ser fram mot det. Nu är det slut med blogg för i dag. Blir kanske mer i morgon. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0