Ute blåser höstvind

Idag blåser det som sjutton. Det känns i mina leder minsann. Men skam den som ger sig. Jag har tvättat idag och städat (vaskat). Efter lunchen gick jag till Ica och handlade. Tog Ica för att det är närmast, för mina fötter.
Igår kom Susanne till middagen och hon åt med oss och sen när Matte for spelade vi skipbo och drack kaffe. Jag vann igen, konstigt nog, jag brukar inte vinna.

När hon farit la jag mig en stund för att läsa lite. Hade tänkt se fotbollen men jag lyssnade på radion i stället. Glad att jag inte såg matchen, den var visst inte nå bra. Gick sen upp för att se Seinfeld. Om ni brukar se Seinfeld, Vänner eller Sex in the city (eller vad den heter) har ni tänkt på att dom verkar lite knäppa i New York. Jag var tre veckor med min bror i NY 1961 (tror jag det var). Då var ju folk som oss men nu verkar det gå till överdrift med tokigheterna. Men jag ser Seinfeld i alla fall. Gillar det. Bästa karaktären är Kramer tycker jag.

Efter middagen och disken ska jag gå till Birgit en stund. Hon bor i samma hus. Sen ikväll ska jag se "Criminal minds" på femman och sen ett nytt frågesportprogram som heter "Nöjespokalen". Ska kolla om det är nåt. Har tänkt gå och bada i morgon, skulle vara skönt. Nu måste jag börja med maten. Ska koka makaroner och göra en pastagratäng. Har ju kvar köttfärssås i kylen. Det blir samma smak som lasagne. Med mycket tomater och riven ost, en grönsallad till är pricken över i. Fredag i morgon, är det sant det var ju nyss måndag. Vart tar tiden vägen. Tänk på det så hörs vi i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0