Att leva i slummen

Har just varit ute på balkongen för att njuta av det vackra vädret. Kollade ner på gatan och trottoaren och blir som vanligt ledsen när jag ser all skräp som ligger där. Tusentals fimpar och snusar, pappersskräp, cigarettaskar, trasiga öl-och cocacolaburkar och en-och annan hundskit. Inte kul att bo på denna gata. Och ändå finns det papperskorgar med jämna mellanrum. Kommer att tänka på en bok som skrevs på 30-talet (?) av Lubbe Nordström. Den hette "Lort-Sverige". Var det sån lort han menade? Jag vet inte för jag har inte läst den. Tål att tänka på. Vi kan inte skylla på invandrarna heller utan vi svenskar, t o m norrlänningar är dom lortiga och skräpiga.

Matte kom med palt till lunch idag. Och det var gott som vanligt. Har så ont i höger fot idag. Vet inte om jag har gjort nåt speciellt med foten. Har en chokladkaka i ugnen nu. Och sen ska jag koka makaroner som jag ska ha i en Dalbylåda till middag. Det är förutom makaroner purjolök, tomater, rökt skinka och äggstanning.  Det gjorde min mormor under slåttern när det var mycket folk som skulle äta.

I går kväll blev det nästan för mycket TV för mig. Jag somnade faktiskt under CSI. Men jag såg Henrik Dorsin och skrattade så jag nästan kissade ner mig. Han är verkligen rolig. Ikväll börjar finalen i "So you think you can dance". Två stycken åker ut i kväll och sen får man veta vem som vinner i morgon. Sen är det slut för denna gång. Men dom har visst satt i gång ett nytt program. Bara att vänta på det.

Har gjort ett fotoalbum om min familj på Facebook idag, dom jag har kort på vill säga. Om det inte ligger inne så finns det på min profil. Få se om jag tar mig ut efter middagen idag. Vill foten så går jag en sväng. Annars får det vara till i morgon. Det är ju så varmt och skönt ute. Hej då och njut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0