Ogräsligt

Kände mig ganska risigt i morse. På torsdag är det dags för sprutan igen och det är därför jag risar nu. Men det är bara att bita ihop och tänka på nåt annat. Älvsby kommun t ex och deras planteringar. Utanför biblioteket har dom en ganska stor plantering. Där står det en buske och allt annat som växer där är bara ogräs, massor av ogräs. Sen går man till kommunhuset och när man ska runda hörnet till arbetsförmedlingen finns en plantering där också, med ogräs. Varför undrar jag? Är det inte lika bra att ta bort planteringarna. Undrar vad turisterna tänker när dom ser dessa planteringar. Och det är bara två som jag sett, finns säkert flera.

När jag nu är igång så har jag en annan åsikt och det är om svensktoppen. I fem år har en låt legat på listan och det är "Du är min man" med Helen Sjöholm. Jag har ingenting emot låten, den är ganska bra. Men i fem år!!!! Är det så dåligt med svensk musik att vi måste ha samma låt år ut och år in? Snälla ni som röstar, bryt!  Tycker ni att jag är gnällig? Jag vet.

Det blev sillunch i dag. Tog sen en motvillig prommenad, gick förbi Ica och köpte mjölk och en glass. Det var så härligt ute så jag satt och njöt av vädret. Det är bara att passa på innan kylan och snön kommer. Jag hann vila en stund när jag kom hem innan jag skulle göra mat. Lövbiff och pommes frites med en sallad med mycket tomater och gurka.

Nu vet jag inte vad jag ska se på TV i kväll. Blir det fyran och deckaren från Gotland eller åttan med morden i Midsomer. Morden i Midsomer börjar 20 så jag kan kolla om jag har sett den. Har jag det så börjar deckaren på fyran kl 21. Lätt som en plätt att välja då. I morgon är det ny vecka. Då får jag återgå till min kära Seinfeld och hans galna kompisar. Nu har jag inget mer att förtälja. Ha det! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0