Mattias

Så fyller då Mattias år, Erik Mattias (Lill-Geira) med namn efter hans farfars bror, Erik Mattias (Geira) Sjul Lundmark. Min Mattias var den snällaste av bebisar. Han åt och sov, inget skrik och gnäll där inte. När han blev lite äldre var han en busig kille full med upptåg. Men en snäll kille som försvarade alla som var utsatta för mobbning och elakhet. En kille att vara stolt över. Jag är fortfarande stolt över honom. Han är en reko kille.

Idag är det grått och mulet, nollgradigt. Inget vidare uteväder precis. Kanske det blir snö. Skulle inte förvåna mig.

Det var deckarkväll för mig. Började med Barnaby och gick över till Rebus. Ikväll blir det Fagervik och CSI. Motpoler är det, det ena programmet är sött och gulligt och det andra våldsamt med ond bråd död. Ska försöka göra nåt annat också. Livet består väl inte  bara av TV-tittande. Visserligen ser jag inte TV under dagtid som många andra, då hör jag på radio. Det blir väl så att man har TV:n som sällskap när man är ensam. Skulle gärna göra andra saker.

Förut när jag vävde satt jag mycket i vävkammaren (med radion på). Men det var då det. Saknar det ibland. Får köpa textilfärg och börja måla på tyg. Jag gjorde det förut. Ska också gå på tygaffären och se om dom har nån stuv jag kan köpa.  Det ska jag göra nästa vecka. Sen ska jag låna Pernillas symaskin och sy några grejer, kanske mer presenter eller julklappar. Så blir det! Ska också gå på Röda Korset och kolla om dom har nån karmstol som jag kan renovera. Var in på blocket och kollade, men vilka priser folk ska ha. T ex 1 bord + 6 stolar + ett smalt vitrinskåp 18300.-.  Skulle jag inte ens ge för nya grejer. Folk lever i en drömvärld. Ska dom sälja, ska dom ha mycket och ska dom köpa, betalar dom lite.

Nu är det lunchtid så vi får höras sen. Ska umgås med mitt födelsedagsbarn. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0