FN-dagen (mänskliga rättigheter???)

Snart kväll och jag sitter och väntar på lottodragningen. Jag har ju spelat på lotto denna vecka för att försöka dryga ut kassan lite.  Går inte en ljus framtid till mötes. För det första fick jag veta att jag måste gå till vårdscentralen för att lämna proverna inför guldsprutan. Och det  när jag är som mest ofärdig, och har mest ont. Varför? Jo, landstinget eller om det är kommunen drar ner på personalen eller om det är kostnaden för bensin. Så nu hjälper jag myndigheterna, med att gå till vårdcentralen. Annars får jag skita i att ta sprutan. Och de dagar som jag inte kan ta mig, får jag göra så.

Sen efter nyår får jag hjälpa regeringen att bekosta skattesänkningarna för dom som jobbar. För då sänks min pension. Den är väl nog låg om man betänker att jag har jobbat hela mitt, liv samtidigt som jag varit ensam om att fostra och ta hand om mina barn. Ja, jag säger bara det. Undrar nån på att man vill lägga näsan i vädret och bara dö? Sa för några dagar sen att jag var glad för att få vakna! Tar tillbaka detta uttalande.

Grattis i dag till David Gunnarstedt, Kåbdalis som vann mjölkhävartävlingen i Umeå. Minns när han och Isabel var lekkompisar och så goda vänner.

Idag berättar jag inte om vad jag lagat eller ätit för mat. Däremot leder Skellefteå just nu mot Modo i ishockey. Det kan ni få veta. Jag ska väl se på TV i kväll, tror jag. Jag mår inte så bra nu kan jag säga. Mina axlar är så onda. Hade tänkt gå ut idag, men jag orkar inte prata med nån människa idag. Har legat hela eftermiddagen, men ska försöka rycka upp mig. Hoppas ni mår bättre än jag i dag! Hoppas jag vinner på lotto!  Hej!

Kommentarer
Postat av: M Båcklin

Hej Jane !



Stackars, stackars dej!

Hoppas du mår bättre i morgon och att du

vann på spelet.

Har också haft en form av reum. men hade

den enorma turen att det kunde medesineras

bort på 1 år. Har man haft "obehaget" vet

man hur lång tid det kan ta att komma ur

sängen på morgonen. Ha det så bra som möjligt! M.

2009-10-24 @ 20:03:18
Postat av: Jane Hedblad

Tack snälla du för din omtanke. Nej jag vann inte på lotto, men min yngsta dotter och hennes familj kom i dag från Luleå och piggade upp mig. Jag brukar inte vara så deppig annars, men allt kändes så motigt just då. Hoppas det är bra med er! Och ta vara på er. Kram från Jane

2009-10-25 @ 17:57:00
URL: http://flickanmedljuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0