Jordgubbar till kvällen

Då är det snart slut på helgen. Efter en mulen morgon tittade solen fram. Det är ca nollgradigt. Väderrapporten har varnat för snö. Vi får se hur det blir. Men det ser vi väl inte förräns i morgon.

Oscar har ju drabbats av influensan men är nu nästan frisk igen. Bara han inte sätter igång och tokträna utan låter kroppen läka ut ordentligt. Visst är han fin Oscar

                                       

Jag har tvättat och Matte har jobbat i dag, men han kom och åt lunch. När jag var klar i tvättstugan la jag mig och läste. Läste faktiskt ut boken, Alla de stillsamma döda. Så nu ska jag börja läsa Räven av M Connelly. 

I morgon är det löning. Ska gå till Öbergs och köpa textilfärg. Sen ska jag till RK och kolla om dom har en karmstol, i äldre modell. Eventuellt ett lågt, runt bord som jag ska ha framför soffan. Ikväll måste jag göra en matsedel för nästa vecka, så jag vet vad jag ska handla. Svårt det där med maten, vad man ska äta. Varationen, så att säga. 

I går kväll såg jag TV till kl 02.35. Det var en film, "Elisabeth", från 1998, som visades så sent.  Det har gjorts en sån film senare, men den här hade jag inte sett. Den sena timmen gjorde att jag sov till kl 09.00. Ovanligt för mig. Ikväll vet jag inte vad jag ser. Blir nog nån engelsk deckare. I alla fall har jag tagit fram jordgubbar från frysen att snaska på. Ha en skön kväll! Hej!

Kommentarer
Postat av: Håkan Winlöf

Hej Jane!



En Hälsning från Långshyttan.

Det var många år sedan!



Mvh



Håkan

2009-10-19 @ 10:06:14
URL: http://www.langshyttan.nu
Postat av: Jane Hedblad

Jättekul att höra ifrån gamla skolkompisar. Var in på din hemsida och hittade fram skolkortet. Jag kände igen dom flesta och mindes små episoder.

Jag var gift ett år. Och senare var jag sambo i 15 år. Mannen jag var sambo med dog i en olycka 1980 och sen dess har jag levt ensam. Fyra barn har jag , två pojkar och två flickor. Dom är vuxna nu. Och dom är bara till glädje. Jag fick ju Margaretas e-mail men har inte hunnit skriva till henne. Hälsa alla skolkamrater som du har kontakt med. Roligt att du hörde av dig och att du har hittat min blogg. Jätte kram från Jane

2009-10-20 @ 16:09:57
URL: http://flickanmedljuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0