Tyck om dina medmänniskor

Söndag då. Sov till 8.30 och låg kvar i sängen och lyssnade på "Mannheimer & Tengby" på radion. Sen frukost, medicinering och dusch. Var i på FB och kollade. Har upptäckt nu att det är ett hat mot västerbottningar här. Vet inte varför men det skiner igenom ibland. Det kan inte vara för att dom ser annorlunda ut för dom ser ju ut som vem som helst. När det gäller ishockey så förstår jag, att norrbottningar vill vara bättre än västerbottningar. Och Älvsbybor blir Lulebor när det spelas hockey. För Älvsbyn spelar inte i elitserien, därför blir dom Lulebor. Krångligt va? Tur att man inte är norrbottning eller västerbottning. Jag och mina ungar har hållit på SAIK sen 70 talet. Men det ska man nog inte tala högt om. Rätt vad det är åker man nog på en smäll då.

Värmde upp bruna bönor till lunch och stekte några korvskivor. Och nu när jag har skrivit detta så ska jag vila en stund. Matte kommer med pizza till middag, så jag slipper laga mat. Kan vara skönt och bara vila. Tyvärr har jag inget att läsa men det är skönt att sova också.

Ser nog på TV i kväll och kanske jag stickar. Dom mellanblå vantarna är klara så jag har börjat på några beige. I morgon är det bad klockan 12 och provtagning kl. 13.10 hos distriktssköterskan. 

                                                Sköt om er! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0