Hugo

                                                   

Idag har Hugo, mitt barnbarnsbarn namnsdag. Han är åtta år och bor i Helsingborg. Hugo är stolt storebror till Freya som fyller ett år denna månad. Osis att vi inte kan träffas så ofta.

Igår blev det ingen blogg för mig, tiden räckte inte till. For till badet på Ugglan kl. 12 och kl.13 var jag på vaccinationen. Det var 70 före mig i kön men jag var klar vid 14 tiden. Sen fick jag vänta på taxin i 45 minuter. Nästa anhalt var biblioteket där jag lämnade in två böcker och hämtade en. Boken som jag hämtade är "Ett hus av sand och dimma" skriven av Andre Dubus III. Sen var jag på Ica och handlade lite mat. Hem och lagade middag, pannbiff med potatismos och saltgurka.

Sammanfattningsvis kan jag säga att badet var jättehärligt. Skönt för lederna att vara i varmvatten och gymnastisera. Bra att jag äntligen har vaccinerat mig. Om tre veckor ska man göra om det, vet inte hur (ska man beställa tid eller vad). På lappen man fick stod det bara att man ska göra om vaccinationen om tre veckor, men inte hur. Har lite ont i armen men det är en baggis. Matte ska vaccinera sig i dag.

Ska göra en sväng till tvättstugan och kolla, om det var idag kl. 13 som jag ska tvätta. Till lunch blir det inbakad pizza med vitkålssallad. Sen blir det en vilodag kanske lite stickning. Måste börja på nya boken. Jag har ju längtat efter att få läsa den. Tipset om boken fick jag, hör och häpna, från Oprah W. Jag brukar inte se detta program men gjorde det när hon hade uppe denna bok på sin bokklubb. Det var några år sen, men boken har inte varit den lättaste att få tag på. Mitt bibliotek hade den inte, men fick låna den från ett annat bibliotek. Nu har jag den hemma hos mig.

"Desperata husfruar och Brothers & sisters" ska jag se på TV i kväll. Sen blir det läsning för hela slanten. Och sova sen.
Glömde att berätta att Oscars hockeylag, Skellefteå AIK, blev vinnare av cupen dom spelade i helgen, i Lycksele. Fem matcher och fem vinster. Farmor är stolt! 

Ha nu en skön dag så ska jag försöka skriva nytt i morgon. Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0