Gustav Adolfsdagen

Den 6 november 1632 stupade Gustav II Adolf vid Lütsen. Det fick jag lära mig i skolan och det sitter i ännu. Plus en massa andra årtal som dom har slutat lära ut nu. Det är väl ingen vanlig människa som har intresse av sånt. Där emot tycker jag att dom skulle lära ut mer geografi, åtminstone svensk geografi. Yngre vet ju inte var platser ligger. Dom kan placera t ex Umeå i Lappland eller Falun i Skåne. Jag tycker det är obegripligt när man får höra nån på TV (en lärd person) inte veta nåt om Sverige och dess geografi.

Har varit en lugn dag för mig. Till lunch hade jag två pannbiffar och en potatis som jag värmde upp.  På eftermiddagen kom brevavin om väskan. Men jag får hämta den i morgon.

Jag har stickat och läst och snart ska jag fara och äta tacos med reumatikerna. Ska göra mig färdig för 17.50 kommer taxin som jag beställt. Ska bli riktigt roligt. Det är ju tråkigt väder ute så man behöver lite som piggar upp. Jag får väl berätta vad som händer i morgonens blogg.

Ha en fin fredag! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0