Grattis Annalena

I dag fyller mitt äldsta barnbarn 30 år. Gör att jag känner mig lastgammal. Jag minns när jag fyllde 30, bodde då i Linköpings kommun, på gården Kärr. Hade varit en bondgård men det var bara boningshuset kvar efter en brand. I alla fall hade vi stort kalas med en massa folk från granngårdarna. Det var första gången jag smakade alkohol. Tro det eller ej! Så var det i alla fall. Roligt kalas var det. Hade två barn då, Helena och Joakim. Allt var roligt på den tiden. Man var ju frisk och kry och inga större bekymmer hade man.

I dag såg jag ett avsnitt av "Nord och syd" på trean. Där kan man tala om bekymmer. Kommer ihåg att jag tyckte den var bra när dom visade den då, minns inte vilket år det var. Vet inte om jag skulle tycka den var så bra nu. Tycke och smak ändras ju. 

Gjorde en räksallad till lunch. och till middag måste jag ta tillvara köttfärssåsen som blev kvar i förrgår. Gör nog en makaronilåda. Men innan dess ska jag se reprisen på Doobidoo.

Vet ni att det är "Arkivens dag" i dag och temat är "På liv och död". Det finns ju dagar för allting numera. Varför??
Tycker det räcker med födelsedagar och namnsdagar t ex. Ingen kan ju komma ihåg alla dessa dagar. Och hur många firar dessa dagar?  Inte jag i alla fall.

Grattis igen AL! Förstår att du inte fick paketet och det är ju synd, men inget jag kan göra åt nu i dag. Jag har kvittot kvar så jag ska höra med posten när jag ids gå dit. Ha i alla fall en bra födelsedag med dina kära.

Nu ska jag se Doobidoo innan maten. Ha en bra lördagkväll! Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0