Kattens dag

Idag tittade faktiskt solen fram. Helt fantastiskt! Annars mår jag inte så bra. Ont i hela kroppen har jag. Var på affären i går och höll inte på att orka gå hem. La mig direkt när jag kom hem. Sen  på kvällen började jag frysa så fruktansvärt. Ett extra täcke åkte fram när jag la mig.

Inte nog med det, så har jag fått ett sår på vänster ben. Så nu är det slutbadat för min del. Varför jag har fått såret är nog för att jag är så torr i huden. Ändå har Matte smörjt mig på benen. Skit!!!!!!!!!! Sen i dag blev Matte sjuk. Huvudvärk och snuva. Och det är ingen vanlig huvudvärk säger han. Sånt är livet!

Skellefteå spelar mot HV i dag kl 16. Får höra på radion hur det går. Jag har inte satt upp min adventsstjärna än. Men jag har hämtat den från källaren. Vill inte be Matte nu när han är sjuk. Själv törs jag inte klättra på en stol. Få se om den kommer upp innan jul.

Gjorde chili till lunch men vi hade ingen matlust direkt. Åt lite grann bara. Har köpt en Lotto på Ica. Få se om jag vinner nåt. Önskar det. Kanske jag blir frisk då. Nu har jag legat hela eftermiddagen och tycker att jag känner mig bättre. Eller bäst att inte känna efter. Vilken gnällig blogg det här blev.

 Kattens dag är det i dag. Kanske katten mitt över gatan, slipper bli utlåst på balkongen då. Fåglarna som gästar min balkong ser ut att må bra fast jag har städat bort fröna. Har fyra talgbollar hängande där. När det blir kallt får jag ordnade lite mera mat åt dom. Kanske en svål. Ska köpa en fröautomat också.

I morgon är det ju första advent, skulle vilja ha en saffransbulle och pepparkaka då. Hör som till tycker jag.

Hör nu att Skellefteå har gjort mål på HV. Heja grabbar! Ha nu en skön lördagkväll så hörs vi morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0