Skitväder

Hua vilket väder. Jag blir då så trött. Nu har dom lovat bättre på söndag, få se då? Jag vill att det ska vara sol och lite kallt, även lite snö. Men när har jag fått min vilja igenom?

Igår köpte jag två kilo köttfärs och i morse gjorde jag köttbullar som jag frös in. Skönt att ha. Annars gillar jag Johans köttbullar. Han gör på älgfärs och dom är så goda så man nästan smäller av. Dom får jag äta på julafton. För jag ska fara till dom på julaftonseftermiddag. Det är ju en kort julhelg i år. Eller kort, det är ju torsdag tom söndag. Skönt tycker jag. Det var länge sedan vi firade jul med Jocke och hans familj. Och då menar jag julafton. Men sånt är livet. Man kan ju inte ha kvar barnen när dom är stora och har egen familj. Om än man ville.

Eftermiddagen har jag varit i sängen och vilat. Skönt som bara den. Två söta pojkar (av annan hudfärg) kom och sålde kakor åt Älvsby Hockey. Dom var så artiga och trevliga så jag köpte två kartonger. Får spara dom till jul. 

Till middag idag kokar jag spagetti och gör en sås till köttbullar (utav dom jag gjorde i morse). Och ikväll ser jag nog på trean "Morden i Midsomer" som vanligt. Hade kunnat se Doobidoo, men Caroline Ugglas är med och jag är allergisk mot henne, så det skiter jag i. Sen är det en massa bra filmer, men dom har jag sett tyvärr. Men nåt ska jag väl hitta att se.

I morgon lördag igen, med melodikryss på radion och sen reprisen på "So you think you can dance". Inte missa detta. Nu dags att börja med middagen.

Vet ni nå?-- Skellefteå vann över Södertälje med 7-4. Luleå fick stryk av MODO med 4-0. Man har inte hört nåt om detta på FB, för ovanligtens skull. Jag menar hade Luleå vunnit hade det skrivits kilometervis om detta. Sånt är livet!

Har det så bra! Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0