Bruna bönor och korv

Fredag den 13:e är det i dag. Låter olycksbådande men jag kan inte tro att jag är mer olycksdrabbad i dag än andra dagar. Har inte gjort nåt speciellt i dag. Stickat har jag gjort och varit in på facebook. Har ju börjat spela farmvill, så jag har skördat och mjölkat. Låter inte klokt, eller hur?

Linnea var hit en sväng, men det är inget kul när hon kommer. Hon har hörapparat men har den nästan aldrig på sig. Hur kul är det att prata med en som inte hör. En gång frågade jag henne om hon ville ha kaffe, "Sju grader", svarade hon. Hur kul är det? Då pratar man hellre för sig själv.

Har sovit en lång stund på eftermiddagen. Värken är ingen lek idag. Det är sprutdags på torsdag, hoppas värken ger sig då.

Skellefteå spelade oavgjort mot Linköping i går. Apropå hockey så ringde jag till Oscar i dag. Han mådde bra, pappa också. Mamma och Tova var där och alla mådde prima.

Idag har jag kokat bruna bönor till middagen. Vi gillar det, jag och Matte. Steker korv till det. Helst skulle jag vilja ha fläsk till men korv går också bra. När jag var liten kallade min bror mig, "Korvis" eller "Mc Korvum" pga att jag gillade varm korv. Inge roligt när andra ungar hörde det. Men han ville ju retas förstås. 

I kväll ser jag "Morden i Midsomer" på trean, kl 20. Har ni hört det förut? Ettan visar "Broarna i Madison County"  kl. 22 och har ni inte sett den så gör det. En film med Clint Eastwood och Meryl Streep. Jag har sett den två gånger och snyftade mig igenom den. Kan man se en film tre gånger? Visserligen har jag sett "Gudfadern" en massa gånger men jag vet inte om jag gör det med "Broarna". Får se!

Nu är det dags att steka korven till bönorna. Vi får höras i morgon. Ha det så bra govänner, hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0