Blås och regn

Dagsjukvården i dag, började med boccia och sen for Katarina, Susanne och jag till reumatikerföreningen som ligger på Storgatan, en bit ovanför huset jag bor i. Där blev vi informerade om föreningen. Det kostar 250 kronor om året att vara med och då behöver man inte betala för att bada i bassängen på Ugglan. Annars kostar det ju 80 kronor gången. Jag ska då gå med, det är ju andra förmåner också. Sen for vi tillbaka till dagsjukvården och åt lunch. Ärtsoppa och pannkaka. Efter det målade jag en scarves och sen tränade jag armar och ben.

Hade tänkt handla på hemvägen men hade inte tagit med mig pengar så det blev inget. Affärerna ska ha öppet till nio idag men jag tror jag väntar med handlingen till i morgon. Känns ganska mör i kroppen. Inget fint väder idag och det har blåst en aning men i morgon ska det bli bättre och det ska bli så där en 28 grader i helgen. Hoppas det när det är pingsthelg.

Ska göra stuvade makaroner och steka köttfärs med lök till middag. Sen efter disken lägger jag mig och läser. Det ska verkligen bli skönt. Få se vad jag orkar i morgon. Ska i alla fall vara ute om vädret  vill.  Vi får se hur det blir. Höres !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0