Vårdagjämning

Aj, aj, aj det gick inte denna gång. Stryk av Färjestad i går kväll. Men ge inte upp det blir fler matcher, bäst av sju heter det ju. Färjestad var inte lite bättre. Jag trodde det skulle bli förlängning men vi hade otur.

Idag är det vårdagjämning. Det låter bra, natt och dag lika långa. Det ska jag fira med en liten städning och tvätt mellan 13 - 16. Jättetråkigt men skönt när det är gjort. Då får jag njuta desto mer i morgon. Med melodikrysset och skidor från Falun, och eventuellt en prommenad om vädret tillåter. Skulle vilja pussa på Alec, men så blir väl inte, deras tid räcker inte till. 

Köpte en bok på rea i går. En medeltidsroman av Catharina Ingelman-Sundberg med titeln "Förföld", få se hur den är. Jag brukar gilla att läsa historiska romaner. 

Jag kan inte förstå varför en del människor måste ha dubbla efternamn. Det blir ju så krångligt. Jag tycker att det räcker med ett. Jag vet t o m en kvinna som har tre efternamn. Först sitt flicknamn, och så sin första mans namn och till sist sin andra mans namn. Hoppas hon inte gifter sig nån mer gång. Man kan ju behålla sitt flicknamn när man gifter sig. Det gjorde min yngsta dotter och hennes man tog hennes namn. Jag tog tillbaka mitt flicknamn för 15 år sen. Alla mina barn tog också mitt flicknamn. Enkelt så alla heter lika i efternamn. 

Vi, Matte och jag, åt soppa till lunch. Till middag blir det pasta med gorgonzolasås. Nu kallar tvättstugan på mig. Ha en bra fredag så hörs vi kanske i morgon! Hej då!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0