Måndag igen

Så var det måndag igen. Vart tar dagarna vägen? Vädret är inget vidare, grått och trist. Men solen kan ju inte vara här jämt, den måste ju räcka till för alla.
Påminner mig om när jag skulle lämna Isabel på dagis. Hon var ca 4 år och sa när vi var på väg. "Vet du mamma, Gud hjälper alla människor?" Det har jag då inte märkt, sa jag. Då tittade hon på mig förebrående och sa " Han har ju bara två händer". Det är väl likadant med solen.

Freyas tröja är då klar så när som på monteringen. När det är klart ska den läggas undan till jul. Jag har ju stickat storlek 18 månader så jag hoppas hon inte bautaväxer. Jag får väl höra mig för om det för då måste hon ju få den i förväg.

Igår såg jag på EM i friidrott, inomhus, och Mattias Claesson fick brons på 800 m. Så två medaljer blev det i helgen. Duktiga är våra idrottstjejer och killar. Konkurensen är ju stenhård.

 Senare såg jag Beck-filmen. Den var sådär tyckte jag, inget att hurra för direkt. Men sevärd, när man inte har nåt annat att göra. I lördags kväll såg jag en gammal västern "Silverado". Härligt med gamla västernfilmer. Den här var från 1985. Kevin Kostner hade en roll. Då var han inte så gammal direkt. Kampen mellan det onda och goda handlade det om, som vanligt i västernfilmer. Det goda segrade.

Idag kommer inte Matte på lunch. Han ska ju börja på en ny praktik. Ska vara 2 månader och städa. Ingen lön får han. Som vanligt utnyttjar dom folk och kallar det praktik. Och städning!!!!  varför inte utnyttja honom på sånt som han kan.
Jag blir inte  klok på arbetsförmedlingens metoder. Men det är väl inte meningen heller. Varför han inte ska äta lunch här är för att han inte vet när lunchtiden är. Vi får väl se hur det blir fortsättningsvis.

I alla fall ska jag montera tröjan nu. Vi får höras senare. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0