4 mars

Idag är det den 4 mars. Om min pappa hade levt idag hade han fyllt 99 år. Ingen omöglighet om man tänker på hans fysik när han levde. Mina barns kusin, Katrin, fyller 39 år idag. Hon föddes på pappas 60-årsdag.

Solen skiner idag och det är inte så kallt. Ska ut och göra byn osäker, behöver handla lite mjölk och bröd. Har svårt att slita mig från stickningen. Det är ju så när man ser slutet på det man stickar.

Jag har gått med i Face Book. Det var Mattes förslag att jag skulle gå med där. Vet inte riktigt vad det ger men jag provar väl.

Hade tänkt gå på bio  söndageftermiddag och se "Män som hatar kvinnor". Få se hur det blir, har ju läst boken och den var jättebra. Så bra så man blev arg när den var slut. Ja inte arg precis men lite småtjurig. Dom ska ju göra en film på de två andra böckerna också.
I morse när jag vaknade spelade dom Hotel California med Eagles på radion. Kan man få en bättre start på dagen?

Minns början på 80-talet då jag gillade Ulf Lundell. Såg två konserter med honom. Den ena var en utomhuskonsert i hällande regn. Men nog stod man där och blev genomsur men glad. Nog har man sett en del konserter, de flesta när man var tonåring.
T ex Jerry Williams, Rockande samen, Little Gerhard, Umberto Marcato, Lill Babs, Siv Malmkvist, Rock Olga bl a och på senare år Bruce Springsteen. Det var tider det. Nu sitter jag och kollar konserter på TV passar mig bättre nu, ingen trängsel och ingen stress. Man kan bara njuta av musiken.

Nu ska jag börja med lunchen och sen ska jag ut. Vi får höras i morgon så ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Helena

Heeej mamsen!! Sitter på tåget på väg hem från sthlm och läser din blogg. Saknar dig, ja alla men dig mest. så skönt att läsa om dina dagar o nästan känna att jag är där..

Pussar o kramar

//Helena

2009-03-04 @ 18:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0