Tankar

Har lyssnat på radion om rättegången i Gällivare (Caroline-fallet). Den åtalade håller fast vid att det var en olyckshändelse att han dödat henne. Fast han sen skjutit henne två gånger efter det hon var död. Va, jag fattar inget. Vad
är det för fel på en del?  Är det svårt att stå för de man gör och sen sova gott på nätterna?

Sen är jag lite sur på radio Norrbotten, dom pratar så mycket skit. T ex Kevin Borg bad väl aldrig om att bli Årets Norrbottning och nu jämställs han med om Bruce Springsteen kom till Luleå och borsta tänderna där, så skulle han kunna bli Årets Norrbottning. Själv är jag ju bara en inflyttad sörlänning, nästan som en invandrare. Ibland gör det ont när man får höra all skit på radion. Eller gå på en Lulehockeymatch i Luleå och hör Luleklacken skrika ut sitt hat. Dom hatar allt. Bra förebilder, eller hur? Jag är ju farmor till en hockeyspelare, Oscar. Hoppas att han inte råkar ut för detta hat.

                                                    


I dag ska jag inte ut nåt utan jag ska sticka på Freyas tröja. Har börjat med ärmarna så det är snart klart om jag sätter igång.  Skulle behöva dammsuga men får se hur det blir, om orken finns kvar på eftermiddagen.
Ska göra tunnpannkakor till lunch, det gillar ju Matte. Sen blir det kyckling med ris till middag. Har börjat göra veckomatsedel. Det är enklare att följa den än att undra vad man ska göra till mat dag efter dag. Enklare att handla också. Ja nu ska jag göra ett ryck så får vi höras i morgon. Kram till er alla!!


Kommentarer
Postat av: Annalena

Nä men lilla Oscar! <3 så söt han är.. och väldigt, väldigt lik Hugo tycker jag!



Det är roligt att läsa din blogg tycker jag. =) Puss och Kram!!

2009-03-05 @ 21:14:16
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0