Grus under dojjan

Ja nu är vi i den tid som gruset växer under fötterna. Dammsugaren behöver man inte ställa undan i städskåpet, man behöver den för jämnan. När man är ute och går och ska gå in följer halva gatan med in. Och har man sen en rullator med fyra hjul blir det inte mindre med grus som följer med in. Kan man göra nånting åt det, nej! Det är bara att tacka och ta emot. Gruset behövs ju när det är halt och sen får det ligga kvar till sommaren. Förhoppningsvis sopas det bort då innan höststormen kommer. För när den kommer blåser den omkring, och man får gruset i ögat. Och ögat tåras. Svider gör det också. Ögat blir rött och man ser ut som att man har supit i en vecka.  Så blir det!

I dag är det Jungfru Maria Bebådelsedag. Man kan säga våffeldagen också. Bebådelsedag, är det när Maria blev gravid med Jesus. Eller var det när ängeln talade om för henne att hon skulle bli med barn? Det har jag aldrig fått nån kläm på. Fick hon inte vara med om själva samlaget? Kan nån svara mig på det. Jag är komfirmerad och ställde den frågan vid undervisningen, jag fick inget svar på den. Prästen tyckte jag var ovettig som ställde sådana frågor. Jag har alltid velat veta en massa saker. Men det har aldrig passat. Nu för tiden tror jag att ungarna får svar på det mesta. Tur att det går framåt. Man ska ju inte behöva dö med obesvarade frågor.

Halva veckan har gått. Det smäller bara till så är det helg igen. Inte underligt att man åldras. Undrar om 101 åriga Ellen tycker som jag. Har inte hört nåt om henne på ett tag. Hon kanske är i USA hos sin son eller hos sin pojkvän i Australien.
Livet är stenkul! Ha det så bra. Kramar i massor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0