Tack mamma och pappa för att ni var som ni var

Jag är glad att jag fick dom föräldrar som jag fick. Dom lärde mig att inte göra skillnad på folk. Att behandla alla lika oberoende hudfärg, nationalitet, religion osv.
Jag satt utanför ICA och tanten som satt bredvid mig satt hela tiden och gnällde på invandrarna. Bl a:   dom cyklade på trottoarerna och tog inte seden dit dom kom. Jag sa att dom flesta cyklar på trottoarerna, inte bara invandrare. Men hon hade bara skit att säga om stackarna som har kommit (märk väl) som flyktingar hit. Verkar som folk tror att dom har kommit för att dom tycker det är roligt att komma hit. Det kan jag garantera att dom inte gör. Kunde dom vara kvar i sina länder skulle dom vara det. Sen är det klart att det kommer en del dåligt folk även som flyktingar men det ska väl inte alla få lida för.
 I det här landet har vi också dåligt folk, ska vi då kasta ut dom ur landet också. På femtiotalet kom det mycket italienare hit som arbetskraft, även jugoslaver kom. Och Sverige skulle inte ha överlevt utan dessa arbetare då. Då var svenskarna glada att vi hade denna arbetskraft. Nu får vi betala tillbaka och ta emot dom som behöver oss. Så ta och stäng era ogästvänliga munnar och var glad att vi har det så bra att vi kan dela med oss. Världen är inte till bara bör oss svenskar utan för alla människor.

Är det sommar idag? Nej inte det. Det blåser kallt men jag ska ändå ut. Behöver frukt och luft. 

Så var jag då på ICA och köpte druvor och apelsiner. Träffade Sally Matsson och hennes dotter Eva. Eva sköter ju om sin mamma på veckorna och på helgerna tar hon med sig henne hem till sig. Eva bor ju utanför Sikfors. Varför dom är hos Sally i veckorna är för att hon ska få träna på sjukgymnastiken.
När jag kom hem satt jag en stund utanför huset och då kom Anna (Isabels kompis från Krokträsk). Hon var och hälsade på sin farmor som bor i det här huset. Hon bor på Öland nu och jobbar i Kalmar som informatör. Hon hade semester nu och skulle vara några dar här uppe. Kul att se henne igen.  
Få se vad man hittar på i kväll. Är det nåt på TV kanske. Nån repris som jag missat. Ja det får bli som det blir. Har ringt Isabel några gånger men hon jobbar nog. Får försöka i kväll om jag kommer ihåg det. 
Ha en skön kväll hörni!!!!!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0