Dark lady

Idag kan jag bjuda på strålande solsken och ganska varmt. En riktigt dröm sommardag. Inte en dag för tidigt om jag får säga. Så idag ska jag sätta mig på torget och bara njuta. Men det blir efter lunchen.

I går såg jag en film på kanal 5, den heter "Copycat" och spelar gör Sigourney Weaver och Holly Hunter. En ganska otäck film som handlar om en seriemördare. Jag brukar inte se såna filmer, tycker dom är så hemska. Men nu gjorde jag det i går och den var ganska bra faktiskt. I kväll ska jag se filmen " Hannibal rising- Ondskan vaknar" på fyran. Det är historien om varför seriemördaren Hannibal Lector blev så tokig som han blev. Verkar det inte som att jag har böjelser för mord och sånt? Kanske jag är en dark lady?  Annars brukar jag gilla engelska deckare både på film och i bokform.

Upplysningsvis har Grönland nationaldag och så är det sommarsolståndet i dag. Nu är det väl inga fler helgdagar innan alla helgons dag, tror jag. Skönt med hela veckor. De flesta har väl semester i juli, hoppas dom får bra semesterväder. Nu när man har pension så får man ju ingen semester, eller behöver ingen. Tur det när man inte har råd att åka nånstans. Sist jag var på semester var 1991. Fyra dagar i Lycksele med Isabel och Helena med familj. Vi hyrde rum på Ansiabadet och badade och var i djurparken. Vädret var strålande och vi hade mycket kul.  Var till och med på travet i Lycksele. Det var tider det.

Matte ska komma med lunch idag. Får se vad det blir. Ja nu vet jag. Det blev Bullens pilsnerkorv med bröd. Ja, ja det duger det också. Ringde till Vivi och det är så roligt att prata med henne. Kramar till Vivi och hennes Olle.

Nu ska jag ta mig ut i det vackra vädret. Jag skriver i morgon igen om jag har nåt att berätta. Hola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0