Allsång

En riktigt varm dag är det. Jag har sol bara på morgonen på min blomlösa balkong. Men utan solen är det ändå varmt. Naturligtvis ska jag vara i tvättstugan på eftermiddagen så det blir ingen solning för mig idag.  Men jag kan ju glädjas för alla andra som kan sola och bada idag.  

Jocke kom och åt lunch idag med Matte och mig. Det blev stuvade makaroner och korv samt grönsallad. Jocke skulle vara hemma till onsdagkväll då han återvänder till Skellefteå och familjen.

För att återvända till gårdagskvällen, så såg jag den där filmen om Hannibal Lector. Den var sevärd men inte mer. Har börjat på en ny bok skriven av Emma Hamberg som heter "Mossvikenfruar Chansen". Har inte läst nåt av Emma Hamberg förut. Har tyckt att hon är så provokativ. Var ju chefredaktör för Vecko Revyn förut och jag tyckte att hennes uttalanden i intervjuer var så knäppa. En verklig feminist. Få se vad jag tycker om det hon skriver. Boken har jag fått för jag tror inte att jag skulle köpa nåt av henne. 

Ikväll sätter allsången på fyran igång med Lotta Engberg. Jag tycker hon är klämmig så jag ger det en chans. Sen i morgon är det allsång på Skansen. Ska nog se det också men jag är inte så förtjust att titta på alla kändisar som sitter på bänkarna längst fram och flinar upp sig. Vore roligare om det satt vanligt folk där. Men jag får se vad jag tycker om vilken allsång som är bäst.

Har bäddat rent i sängen i dag så det blir skönt att lägga sig på rena manglade lakan i kväll. Härligt sover man då. Men innan dess ska jag laga middag det blir nog tunnpannkaka med grädde och blåbärssylt. Riktig sommarmat.
Mormor gjorde plättar med krusbärskräm på sommaren och vi ungar älskade det. Det fanns ju ingen pizza på den tiden. Fast jag tror att vi skulle ha föredragit plättarna.

Nu är det dags att gå till tvättstugan och göra bort det nöjet. Vi får höras i morgon. Hola1 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0