Blommor på min balkong

Sommarväder, svenskt väder,  sol och nån regnskur,  varmt och skönt. Började dagen med att baka en mjuk chokladkaka. Efter lunch gick jag till försäkringskassan för att anmäla min hyreshöjning. Sen var jag in på konsum och köpte en liter jordgubbar och en glass. Satt utanför konsum och pratade med bekanta en stund. Hade tänkt gå till Lomtjärnsparken och dricka en kopp kaffe men såg att klockan var för mycket.

När jag kom hem hade Matte lämnat 10 petunior till min balkong. Snabbt var dom satta i lådorna och vattnade. Tack min son för att du tänker på din mamma. Du gör mig så glad. Mitt hjärta svämmar över av kärlek till de mina.

Såg Lotta på Liseberg i går kväll, ganska bra underhållning och Lotta är ju en stor artist i mina ögon och hon har en stor röst. Men alla dessa reklampausar gör att programmet förlorar i längden. Det var länge sedan jag var på Liseberg, kommer ihåg berg-o-dalbanan. Den var ruskig tyckte jag. Men jag åkte den flera gånger ändå.

I kväll ska jag se " Allsången på Skansen" och "Morden i Midsomer" på ettan. Det sista gillar jag verkligen. Engelsk deckare är  min stil. Lagom otäckt och inte så mycket blod. Och till detta jordgubbar. En kväll i mitt tycke. Nu kommer Matte snart och vi ska göra tacos och bjuda Jocke. Mysigt!  Hoppas sommaren fortsätter så vi får en härlig dag i morgon också. Vi får höras senare. Hola!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0