Och guldet blev till en spruta

Torsdag idag, spruttorsdag för min del. Barbro har varit här och gett mig guldsprutan. Tack för det! Livet blir lite ljusare för mig då. Gjorde en risgratäng med skinka och sparris till lunch. Gott!  Har tagit fram en laxöring ur frysen som jag ska laga till middag. Till fisken blir det mandelpotatis, löksås och tunnbröd. Äkta norrlandsmat.

Igår kväll sås jag "Miss Marple" på TV och efter det "So you think you can dance". I det sistnämnda programmet har dom nu kommit fram till de 20 bästa dansarna. Så nu börjar själva tävlingen. Ska bli roligt att se de duktiga dansarna. Ikväll vet jag inte om jag ser nåt på TV.  Eventuellt blir det ettan och dokumentären om Stig Bergling, en egoistisk spion.

I morgon ska det vara Knalledagen här i byn. Affärerna flyttar ut en del av försäljningen på gatan. Det brukar var så att ICA säljer Gevalia kaffe, Konsum säljer hamburgare, Specialaffärerna säljer gamla grejer dom har kvar i lager lite billigare. Och så kallas det Knalledagen. Senare denna månad brukar det vara Rallarsvängen en helg för nöjeslystna, med tivoli och andra nöjen, men det är inställt detta år. Det är väl för dyrt. Mitt över gatan där jag bor är det en restaurang "Tres Corona" och där brukade det vara ett öltält när det är Rallarsvängen. Då kunde man sitta på balkongen och lyssna på musik och kolla på folk. Billigt nöje om man är intresserad av sånt. Men jag klarar mig utan. Dom som vill fröjdas får åka till Piteå på "Pite dansar och ler" i slutet på juli. Sen finns det "Lulekalaset" utan hotell och "Jokkmokks sommarmarknad" i augusti. Så nog finns det nöjen för de som har stor plånbok och vill ha kul.

Nu är det dax för mig att gå ut och köpa, gissa vad?, jo jordgubbar och lite annat. Bl a en TV-tidning. Inte riktigt lika varmt idag, men skönt. Sen är det ju helg igen, tiden går. Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0