Mor duktig

Idag är jag så duktig. På förmiddagen städade jag. Matte kom med palt till lunch och sen var det tid att gå till tvättstugan eller åka till tvättstugan för jag åker ju hiss. Jocke och Oscar kom och hälsade på en stund. Jocke ville säga hej för han far ju till Norge i morgon för jobb.
Nu är jag klar i tvättstugan och nästa projekt är middagsmaten. Ska steka köttfärs med lök och koka potatis. Gör en sallad på isbergs och vattenmelon. Det får duga i dag.

Det skulle  vara "Morden i Midsomer" på TV i kväll men det utgick på grund av prinsessans födelsedag. Hör jag någon som väser nåt om att fira invandrare. Skulle inte tro det man gör väl skillnad på folk och fä. Ska se om det är nåt annat att se på, är inte så förtjust i typ galor.

Vilket väder vi har.  Idag har jag inte hunnit vara ute nåt,  jag är ju så saktelig med vad jag gör. Inte är det som förr då man hade flera järn i elden samtidigt.
I kväll är Diggiloo i Storforsen (som ligger en bit härifrån). Dom brukar vara där och det brukar vara jättemycket folk. Förra året hade jag tänkt fara dit. Matte skulle bjuda mig men jag var inte så pigg då jag slutade ut det. Det är ju radiosändning på lokalradion så man kan ju lyssna om man är intresserad. 

Nu är det tid för matlagning. Jag får väl höra av mig i morgon. Då ska jag bara lata mig. Hejdå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0