Stickning å sånt

Det är lite halvmulet idag men varmt och skönt. Igår kväll blev det mycket korsord lösta. Det mesta som var bra på TV hade jag sett förut, som sagt så är mycket repriser på sommaren. Ikväll visar fyran en film som jag inte sett "The contract". Brukar inte tycka om att se filmer på fyran p g a de långa reklampausarna och avbrott för nyhetssändning. Men jag har ju korsorden att ta till när jag väntar.
Vad mer att göra i dag? Lätt lunch blir det, rostbiff och potatissallad. Vad det ska bli till middag har jag inte tänkt ut än, kanske kyckling. Jag är så trött på allt vad mat heter. Både att äta och laga.
 
Måste nog gå över golven med en blöt trasa. Har sett några fula fläckar som måste bort. Gör det efter lunchen. Just nu lyssnar jag på radions P4. Program med Viveca Lärn och Sverre Sjölander. Ganska roligt faktiskt.
I morgon ska jag på fotvården och då ska jag på bibloteket (som är i samma hus) och låna några böcker. Bl a Viveca Lärns sista om Saltön. Om den finns inne. Jag har snart läst ut El Choco (blondinen). Ska ge den till Jocke, för han skulle tycka den är bra. Då kan han slappa i Skellefteå med den i sommar.

Tid att jag sätter igång och stickar på mina julklappar igen. Annars hinner jag inte färdigt till jul. Har ju bara gjort två par Lovvikavantar och en liten tröja. Tröjan ska Freya få som födelsedagspresent. Tänker skicka den  till veckan så får Annalena se när den är lagom att börja använda. Det är ju inte lätt när man är så långt borta från varann. Sen har jag ju målat en sidenscarf också som är en julklapp. Skulle vilja göra mer sidenmålningar men det är ju så dyrt material, både färg och siden. Säkert inte så uppskattat för mottagaren heller. Men roligt att göra. Jag har ju så mycket restgarner, undrar om jag ska göra en lång halsduk av dessa garner. Kanske jag gör. Då kan jag börja med det idag.

Annars var det väl inget nytt från min sida. Vi hörs väl i morgon när jag kommer från fotvården med snygga fötter.
Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0