Sara

Då är det Saras dag idag. Och hon kom till Norrbotten med sol och värme. Den enda Sara jag kommer ihåg nu är en lillasyster till en kompis jag hade i ungdomen. Varför jag kommer ihåg henne är att det var så tragiskt när deras mamma dog. Hon dränkte sig och alla blev så ledsna. Sara var då bara sex år och tänk att mista sin mamma då. Hur kan man bli så egoistisk att man inte tänker på sina barn först och främst. Ofattbart!

Var på en snabbis till affären, köpte en citron och glass. Därför vart det en snabbis. Måste skynda mig hem innan glassen smälter. Det var ganska tomt på folk ute. Kan det vara för att det var en festarkväll igår. Öltält och allt röj. Själv satt jag med näsan i ett korsord samtidigt som TV:n pratade. Lyckades inte hitta nåt intressant att titta på. Det mesta hade jag sett och det var inte så bra att jag ville se om det. Ikväll är det i alla fall "The mentalist" kl. 20 och sen filmen om Johnny Cash. Visserligen har jag sett den förut men det var ju ett tag sen.

I morgon löning och jag får inte glömma att köpa mer garn till halsduken. Och naturligtvis jordgubbar. Nu är det jordgubbar från Norrbotten som gäller. Och med värmen vi haft på senaste tiden så är dom jättefina.

Det är snart tid för att göra middag. Ostschnitzel, kokt potatis, sallad, citron och majonäs. Kan det vara nåt. Så blir det i alla fall. I morgon är det ett nytt namn i fruntimmersveckan. Ett namn som var mycket populärt på fyrtiotalet. Då hörs vi i morgon så ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0