Magdalena

Väldigt modernt namn numera. Är nästan bara små flickor eller på sin höjd tonåringar som heter det. Men det är ett fint namn.
Idag har jag tvättat och handlat lite. Köpte jordgubbar naturligtvis och bigaråer. Jag är en riktig snaskkärring. Skickade paketet med Freyas tröja. Hade skrivit ett brev som skulle följa med paketet. Men när jag kom hem fick jag se brevet som låg kvar på köksbordet. Typiskt mig att glömma lägga i det. Det var ju inget viktigt bara att dom skulle se på tvättråden som jag hade lagt i paketet.

Var på Kupan nere vid Konsum. Köpte där en stor tekopp som jag ska ha en blomma i och en vit duk med gammeldags broderade blommor på. Duken är till mitt pelarbord. Jag köpte även ett babylakan med brodyr på som jag ska sy om till ett kuddvar. De tre grejerna betalade jag 30 kronor för. På fredag ska jag gå på Kupan mitt över gatan och kolla vad dom har i mattväg.

Ringde till Isabel hon var ledig idag men skulle på vårdcentralen och lämna cellprov. Sen skulle hon tvätta. Så hon har fullt upp. Hon berättade om jordskalvet dom hade haft. Egentligen var det i Kalix men hon hade känt av det i Luleå. Det var ett större skalv och tre efterskalv. Händer en gång om året sa dom på radion.

Igår kväll var det sista gången för Morden i Midsomer. Sen såg jag dansarna på femman och Seinfeldt. Ikväll blir det väl nåt på TV att se ,men vet inte vad. Vi får höras i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0