Oscar

Idag har Oscar namnsdag. Jag älskar Oscar, han är en go kille och farmors bästa vän. Kommer ihåg när han var 2 år och bara han var vaken, smög omkring i mitt sovrum med mina läsglasögon på näsan och kollade mina grejer.  Jag låg i min säng och tittade genom ögonfransarna på vad han höll på med. När jag sen sa kryp ner här under täcket hos farmor, gjorde han det och suckade av välbehag. Nu är han snart 13 år men lika go.  Grattis Oscar!

Igår kväll snöade det och än ligger snön kvar. Minus 4 grader är det. Skulle varit skönt vara ute idag men jag får vara inne. Inget rullatorföre direkt och sen är det mitt ben som svullnar upp jättemycket. Matte tycker jag ska gå till doktorn , men när jag hade betalat räkningarna denna månad blev det inte några doktorspengar över. Det är väl så regeringen har räknat ut det. Ge mindre pensioner så inte pensionärna kan söka läkarhjälp och dör, så sparar vi in pengar. Så att vi kan sänka skatterna för höginkomsttagarna. 

Inte nog med det. Fick ett brev från Länstrafiken i går. Fr o m i dag ska man ringa Länstrafiken när man ska åka färdtjänst. Ska man åka till Konsum och handla ska man även boka tillbakaresan. Så då är det viktigt att man tar reda på hur mycket man ska handla och hur lång kö det är till kassan så att man kan passa tiden. Snart ger jag upp det här krångliga livet. Stackars alla som är ändå äldre och kanske är lite glömska. Dom försöker klara sig hemma, men detta gör ju inte att det blir lättare. Taxi hade ingen aning om detta och dom tror inte att det kommer att fungera. Verkar inte klokt i mitt tycke.

Till lunch i dag värmde jag bara upp chili som var kvar sen i helgen. Tog fram sista öringen ur frysen som jag lagar till middag. I morgon måste jag nog handla lite. Jag har dåligt med matlusten nu, har varit så några dagar. I morse åt jag inte frukost och det brukar jag jämnt göra. Drack bara vatten. Man kan inte tvinga sig att äta. Maten bara växer i munnen och allt smakar samma sak. Suck! Blir man smalare då? Knappast!

TV i kväll blir det samma som alla andra tisdagar, desperata och brothers & sisters. Det ser jag. Sätter in en bild på Oscar och Tova när dom var mindre och bodde i Petbergsliden. Goa, snälla ungar.
                                   Ha det å bra, hörs i morgon!

                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0