Det får gärna bli lite kallt

Kring nollan idag, Vintern väntar på sig. Hur trött kan man bli. Jag skulle kunna sova dygnet runt. Får riktigt ta mig i kragen för att komma upp ur sängen. Väntar fortfarande på att svullnaden på vänster ben ska gå bort. Det är så obehagligt och det känns som om jag kommer emot med benet hela tiden. Undrar om Kåvepenin är rätt sort. Har för mig att jag har ätit det förut och att det inte gjorde nån verkan. Men jag kan ju ha drömt det.

Skulle behöva gå på biblioteket och hämta två böcker som jag har beställt. Jag har också ett paket från apoteket som väntar på mig på Ica. Få se om jag orkar ta mig ut idag.

Matte satte upp fyra tomtar i fönstret åt mig i går. Det blir nog allt julpynt för mig. Kanske nån tomte på bordet. Jag skulle verkligen vilja ha tillbaka en jul från förr. Med gran och mistel och hela alltet. Men det är en svunnen tid. I alla fall hemma hos mig.

Matte kommer inte på lunch. Han är på nåt nytt jobb och vet inte lunchtiden. Till middag steker jag skivor från skinka och till det stekt potatis. I kväll blir det väl bara att se på TV om jag inte har hämtat böckerna. Men innan dess blir det en lur i sängen. Gäsp!

Det händer ju inte så mycket i mitt liv så jag har inte mycket att skriva om. Och då är det bara att låta bli.  Hoppas det händer nåt kul för er! Vi hörs i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0