Årets mörkaste dag

-10 och lite snöigt. Sitter här och andas ut efter dammsugningen. Tur att jag inte har större lägenhet när jag ska städa. Tänker på när ungarna var små och vi bodde i hus. 5 rum och kök i två våningar. Men då var jag frisk så då var det ingen match att städa. Men jag skulle inte vilja göra det i dagens läge. Många bäckar har runnit sen dess.

Ska snart ta hand om skinkan och sen laga lunch. Nu har jag ätit upp pencillinkuren och jag kan säga att svullnaden har gått ner betydligt men nog är det lite svullet än. Har inte så bra tillit till kåvepenin sen jag ätit det förut. Men det kan jag inte göra nåt åt. Ekonomin tillåter inte nåt mer läkarbesök denna månad.

Igår kväll såg jag en film på TV. Det var en gammal film "David Copperfield". Jag har sett den förut, är väl en klassiker. Jag gillar såna där filmer, utan våld men lite gammalmodiga. Undrar om dom visar "Fanny och Alexander" i jul. Dom brukar ju göra det och jag brukar se den. Det är som att dom visar "Ivanhoe" (stavas det så) på nyår. Det hör som till helgen.

I dag är det mörkt ute men det ska väl vara det, denna dag. Årets mörkast dag är det. Nu vänder det (och inte den dag jag skrev det sist, radion lurade mig då). Nu är det bara att se framåt mot ljusare tider. Jag riktigt längtar mot våren. Tänk då kan man vara ute, sitta och prata med vänner som man stöter på. Härligt, och snart händer det! Men först ska vi väl ha jul.

Till lunch i dag blir det spartanskt. Bullens med potatismos. Till middag blir det kyckling med ris.

Hade tänkt måla lite i dag. Var på Gårdings i lördags för att köpa vit och blå textilfärg. Men hör och häpna, en färghandel som inte för textilfärg. Dom hade bara textilfärg som man färgar kläder i tvättmaskinen. Får väl höra om dom har det på Öbergs Inredning. Annars har jag inte mycket att göra. Kanske jag börjar sticka sockar till nästa jul. Det kallas för framförhållning.

Nu är det slutskrivet för idag. Hör traktorn som skottar snö här utanför. Verkar ha kommit snö som ska bort från gatan. Sätter in en bild på min favorittomte.

                                                    

Nu ska ni ha en bra måndag och stressa inte fastän julen står för dörren. Kram på er alla vänner och andra också. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0