Vaccinera eller inte

Nu är jag döless på allt prat om svininfluensan. Vaccianation eller inte. Själv hör jag till riskfolkhet med min lungsjukdom så jag måste vaccinera mig. När jag nu hör gamla människor som inte ska vaccinera sig för dom tror inte på det, så kan dom väl skita i det då. Får dom sen sjukdomen smittar dom ner sina nära och kära. Vill säga sina barn och barnbarn. Och dom kanske inte vill bli sjuka och har dom inte nog med motståndskraft ligger dom dåligt till. Hoppas dom som smittat ner dom dör före så dom slipper ha dåligt samvete. Förstår dom som är allergiska mot ägg, inte vaccinerar sig men andra borde väl göra det tycker jag. Tänk om det funnits vaccination mot digerdöden när den härjade. Men dessa bångstyriga tjurskallar hade väl inte vaccinerat sig ändå.

Surströmmingspremiär är det i dag. Jag har inte ätit surströmming på ett par år, har inte haft nåt sällskap till det. Det är ju inget man sitter ensam och äter. Nej, man ska vara ett roligt gäng som äter dessa strömmingar, mandelpotatis, lök, tunnbröd och en bordsdricka (smakar som must). Nu är jag bjuden till reumatikerföreningen på surströmming (75 kr) men innan maten ska man åka buss till Luleå och dricka kaffe med landshövdingens fru och shoppa i stan. Jag har lite svårt att ta mig upp och ner på en buss så jag avstår detta. Sen har jag väl inte råd att shoppa nåt. Bättre då att vara hemma, billigast också.

Var ju meningen att jag skulle gå till apoteket på eftermiddagen. Men jag var så trött efter lunchen att jag var tvungen att lägga mig. Somnade så gott och sov som en stock i två timmar . Då hinner jag inte till apoteket i dag utan jag får göra det i morgon. Får göra det efter  att jag har tvättat klart i morgon. Blir ingen sömn efter lunchen då.

Har inte sett just nån friidrott idag, men det blir snart. Ska skala potatis nu till middagen. Det blir köttfärs med lök samt kokt potatis. Ha det så bra ni som läser detta så höres vi sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0