Glassdag

Melodikrysset löst och jag har dammsugit. Har hängt bort varma jackan (jättevarm) men inte duffeln, väntar med det ett tag, än kan det komma en kallsväng. Däremot har jag tagit fram sommarkappan. Den är tio år men får hänga med ett tag till. Vem bryr sig om hur jag ser ut? Knappast någon.
 Har också satt på köttet som vi ska ha till middag idag. Det blir pepparotskött med potatis och grönsaker. Matte tycker vi ska äta mera kokt mat, det är nyttigare och mig gör det ingen skillnad. Ska koka minestronesoppa till lunch. Det är väl nyttigt?

På eftermiddagen ska jag ut en sväng. Kanske köper jag  en glass och snaskar lite. Man får passa på när vädret tillåter.

Igår kväll såg jag inte "Så ska det låta". Jag avstår när af Ugglas är på TV. Så slipper jag reta mig på henne. Däremot såg jag en serie med Alexander Skarsgård "Generation kill". En amerikansk krigsserie som handlar om kriget i Irak. Den var realistisk och inte skönmålande. Skarsgård har ju blivit stjärna i USA efter den här serien.

Var in på You Tube och kollade när Susan Boyle var med i Talang 2009 (den engelska versionen). Tala om att juryn och publiken blev snopna när hon sjöng. Först blev hon utskrattad men det blev annan ton i skällan när hon sjungit. Folk är snabba att dömma efter utseende. Så är det bara. Hon hade ju en röst som heter duga och trots sina 47 år får hon säkert skivkontrakt.

Nu är det eftermiddag så jag drar ut nu. Köttet är kokt så jag får vara ute en stund. Tar med mig mina röda, ni vet vad.
Hej då ni som läser detta och ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0