Påskmaten

Jag ska göra en matsedel för nästa vecka. Det är inte det lättaste för mig. Jag har världens sämsta fantasi när det gäller mat.  En lunch har jag klar och det är på påskafton, sill, ägg, potatis, smör och bröd. Kanske blir det fläskfilé med nåt, till middag den dagen. Sen är det stopp för tillfället.

Idag blev det palt till lunch. Flatpalt med stekt fläsk, lingonsylt och smör samt  iskall mjölk. Ganska gott eller hur? Till middag gör jag pytt i panna på veckans rester, det brukar bli ganska så gott.

Jag har inte varit ut nåt i dag fastän solen skiner. Blev ganska trött efter paltkoket och disken som blev. Så jag har legat en timme och vilat. Sen har jag stickat en stund och nu sitter jag vid datorn och stavar mig fram. Ska slå en signal till Oscar och Tova om dom är hemma, Dom har ju så mycket att göra och är ute mycket, så chansen är väl liten att dom är anträffbara. Kanske bäst att spara till kvällen.
Alla har ju så mycket att göra (utom jag). Nog hade jag mycket för mig när jag var yngre. När orken fanns kvar och när ungarna var små. Tänk påskarna när vi bodde i Kåbdalis, då alla sängar och golv var upptagna av ungarnas kompisar. De var i backen på dagarna och på kvällarna roade dom sig after ski. Då var det livat vill jag säga. Tänk denna lilla by och så mycket folk det var där på påskhelgen. Det är fortfarande så. Kanske det är mer folk  nu än va det var då. Dom har ju byggt fler stugor så dom kan ta emot mer folk. Tur att jag inte bor kvar där. Jag skulle aldrig orka med den tillströmningen nu.

Hörde på radion på förmiddagen "Svensktoppen" en snutt. Låten "Om du lämnar mig nu" med Lars Winnerbäck och Miss Li är inne på tredje året som de har legat på svenskstoppen. Och dom ligger etta. Helt otroligt! Men det är en låt som kanske alla kan känna igen sig i. Det tror jag i alla fall.

Jag tror jag ska sluta att tråka ut er nu och göra nåt annat. Ha det bra vänner så får jag skriva mer i morgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0