Vår, i södra Sverige

Hörde på "Ring så spelar vi" i morse. Där fick man höra att nedanför Dalarna är det vår. Solen skiner och det blommar för fullt. Man blir avundsjuk. Här skiner ingen sol och snön finns då kvar i massor. Till alla skoterfantasters glädje för alla är inte så pessimistiska som jag.

Igår kväll såg jag "Så ska det låta". Vilken röst hon har Sara Löfgren. Helt superbt bra sång och en bra låtskrivare. Henne skulle vi få se mer av på TV. Hennes röst påminner om Janis Joplins. Dom andra var bra också men Sara var bäst.

Matte kommer inte och äter lunch idag, så jag ska fuska lite med en hård macka med fisk på. Sen ska jag tvätta klockan 13. Denna vecka blev det lördagsnöje. Spelar ingen roll, för mig är alla dagar sig lika. Har börjat sticka sockor av mina restgarner. Bara för att ha nåt att göra. Vet inte till vem jag stickar. Det blir i barnstorlek.

Jag ska försöka få tid över för en sväng ute och få lite frisk luft, skulle också behöva köpa lite mjölk och frukt. Får göra det medans tvättmaskinerna gör sitt. Vad kvällen har i sitt sköte vet jag inte. Till middag ska jag göra gryta av skinkstek med mycket grönsaker. Får se om jag hittar nåt på TV att titta på annars blir det väl att läsa. Tänk om jag skulle bjuda hit några grannar på kortspel. Det var nog inte nån bra ide. Dom flesta av mina grannar tror jag är religiösa så dom vill nog inte spela kort. Man kan ju höra musiken när man passerar deras dörrar. Och det verkar vara psalmer. Då är det nog bättre att jag är ensam och läser nånting eller ser en film.

Nu ska jag äta min hårdmacka och sen  åka ner till källaren. Resten får ge sig själv. Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0