Sammanhållning

En sak som jag funderat över länge är,  vilken skillnad det är mellan olika familjer. En del familjer har en sammanhållning som få medan en del ingen sammanhållning har. Jag undrar hur det kommer sig att skillnaden är så stor. Ta syskon till exempel, ibland kan det vara åldersskillnaden mellan syskon som gör att de inte har nånting gemensamt. Men inte alltid, en del syskon som är äldre känner att de vill vara mer beskyddande mot sitt yngre syskon. Och en del känner ingen gemenskap alls mot varandra. I dessa tider skulle syskon ha mer gemensamt och ta hand om varandra och umgås mer. Nu är det som att syskon kommer i sista hand, och man låter bekantskaper komma i första hand. Inte alltid men ofta. När det krisar är det hellre att man öppnar sig för en nästan främmande människa i stället för nån i familjen. Jag tycker det är ledsamt att det är så. Att blod är tjockare än vatten, har slutat gälla i de flesta fall.

Nog är det kallt ute i dag. Var ute en stund men utan vantar var det inte skönt. Nu har jag gjort pannbiff med lök som jag ska ha till middag. Inne är det varmt och skönt. Fick inte nåt främmande i dag. Alec och Isabel kommer på måndag istället och Tova hade annat för sig. Ja det är väl inget ovanligt. Alla har ju så mycket att göra.

Raggsockorna är klara nu och till veckan ska jag bestämma vem som får dom. Ha en bra kväll så hörs vi sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0