Pensionärer och ungdomar

Det var ju meningen att jag skulle tvätta i lördags. När jag kom ner med min tvätt till tvättstugan var båda maskinerna i gång och det satt en tant på en stol i tvättrummet. Allt hon sa var att hon trodde att hon skulle hinna tvätta innan jag kom. Jag kom dit 13.05. Vidare sa hon att maskinerna snart skulle vara klara. Så jag satte mig ner och väntade. Där jag hade suttit där ca 10 minuter undrade jag hur längesen hon satte på maskinerna och hon sa tio i ett. Alltså snart klara var 50 minuter eftersom hon tvättade i 60 grader och det tar ca 70 minuter. Jag sa att då kunde jag inte vänta utan att jag fick ändra tvättdag. Då tyckte hon att vi inte skulle vara ovänner för det. Jag sa ingenting utan gick därifrån. Jag har alltid tyckt att pensionärer är ett folk för sig. Dom ska vara först vid kassan och betala på affären. När dom är bilförare ska dom också vara först om dom inte kan stanna upp trafiken. Dom kan inte vänta på sin tvätt-tid utan tar nån annans tid. (Det är inte första gången det händer). Ja inte vet jag varför dom har så bråttom. Jag hoppas att jag inte drabbas av det där syndromet. Jag har ju pension men än har jag klarat mig, tror jag.

Du är jag i alla fall igång med min tvättning. Sen ska jag ut en sväng och få lite luft.

Såg en dokumentär om ungdomar och droger i går kväll. Jag blev verkligen beklämd när jag såg hur en del ungdomar tidigt kom på sned i livet. Verkar inte lätt att komma ur beroendet hur gärna man än vill. Verkar lättare att ta sitt liv. Jag blir så ledsen när jag ser hur livet far fram med en del. Förstår hur tur jag haft med mina ungdomar och hur glad jag kan vara att dom klarat sig bra i livet. En del tycker att man får skylla sig själv om man börjar med droger, och det är ju sant. Men tanken är nog inte att det ska bli ett beroende när man börjar. Och så vill man göra som kompisarna gör och inte svika gänget. Ja, jag vet inte men jag tror det. Ibland finns det ingen  vuxen (förälder) att tala med. De vuxna har inte tid, förrän det är för sent. Om än då. Jag är glad att jag slipper vara ung idag. Vet inte om jag skulle greja det.

Hoppas ni inte blev deprimerade av mina tankar idag. Ska försöka bättra mig till i morgon.  KRAM på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0