En ny TV

Igår fick jag en ny TV av Matte. Den är jättefin och bilden är toppen bra. Tänk vilken tur jag har. Annars var jag riktigt lat igår. Ja inte riktigt, jag tvättade två maskiner. Fick nästan en chock när jag kom ner i tvättstugan. Den som hade tvättat före mig hade skitat ner nåt förskräckligt, så det första jag fick göra var att städa. Är man lite handikappad är ju det en svårighet att städa efter andra. Det räcker att städa efter sig själv tycker jag.
Sen var det en som höll på att flytta så då var hissen upptagen hela tiden. Så det var svårt att ta sig ner och upp till tvättstugan. Nu är det väl nån som ska flytta in till helgen så då blir det samma visa igen med hissen. Suck!

Om en stund ska jag ut på affären och handla lite mat till veckan. Det har visst regnat tidigt på morgonen men det kan inte ha varit mycket. Det skulle behöva komma en riktig skur som tar bort allt damm och sand. Visserligen har dom sopat ute men det är inte vaskat.(Om ni förstår vad jag menar)

Jag har ont i axlarna idag. Jag hade ont igår också men i dag eskalerar det. Jag kan tala om att det inte är kul. Hur man än vrider och vänder sig så gör det ont. Får försöka stå ut, nästa vecka är det spruta, får se om det ger sig då. Hoppas kan man ju alltid.

På fredag är det 1:a maj. Då kommer MC paraden. Dom startar i Boden och kommer till Älvsbyn vid lunchtid innan dom fortsätter mot Piteå. Förra året var det över 900 motorcyklar. Då står jag på balkongen och beundrar ekipagen. Ganska så roligt. Jag har ju haft några MC under årens lopp. Fick min första (en Silverpil) när jag var 16 och tog MC körkort. Det var roligt, vi var ett gäng knuttar som for omkring till festplatser på lördagkvällar. Vi stilade då. Hjälm hade man inte på den tiden. Konstigt att man överlevde. Nån vurpa gjorde allt. Min sista MC hade jag på 70-talet. En Honda 500, svart och med mycket crom. Vilken befrielse det var att axla hojen och dra ut på vägarna. Det var tider det . Nu får jag axla rullatorn och ut på trottoaren.

Som sagt var så ska jag ut nu. Ha det så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0