Vårdagjämning

Efter några soliga dagar ska det nu komma snö enligt radions väderlekstjänst. Ska det vara nödvändigt? Ner över landet har dom haft snö några dagar. Måste vi vara precis som dom? Ja än skiner solen från en kall himmel.
 
Igår kom Matte till jobbet på eftermiddagen och i natt har han sovit här. Han börjar jobba vid lunch igen. Ingen handling för mig igår. Hade så ont i axlarna så jag uteslöt Storheden. Få se om det blir idag. Beror på när Linda kommer för omläggning. Och hur trött min kropp är.
 
Vinst i hockeyn igår och 3-0 i matcher. Om dom vinner i Jönköping (Huskvarna) i morgon är dom i semi. Bäst av sju är det ju. Heja SAIK! Mästarna regerar.
 
Kokar torsk med äggsås till lunch och potatis samt en sallad  till det. Fisk är ju bra för hälsan.
 
 
Det var en bra tid då mitt yngsta barnbarn försåg mig med fisk. Storfiskarna! Men nu är det andra tider.
 
Nu ska jag sticka en stund. Är snart klar med Mattes sockor. Ha en bra dag, det ska jag ha. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0