Städpatrullen kommer

Idag händer saker för mig. Först strumpor på och sen lunch för Matte klockan tolv. Kommunens sköterska ska komma också(?). Får se hur det blir med det. 13.30 kommer städet. Då skulle jag haft hämtat paketet från Coop. Ett paket med stolskuddar, påslakan och en matta. Får be Isabel hämta det. Mattan är randig svart-vit till sovrummet. Påslakanet ljust turkos med vita prickar. Stolskuddarna är beige till stolarna vid matbordet. Bättre kuddar än dom som ligger på nu.
 
Igår var SAIK här i Luleå och spelade hockey. Luleå vann med 2-1 tyvärr. Men det är inget att hänga läpp för. Vet ju ändå vem som är bäst. Pojkarna från västerbotten måste ju få vila ibland.
 
Uppdrag granskning tog upp trygghetslarmet igår. Och naturligtvis från Luleå. Man kan undra vad man betalar för. Jag har ju ett sånt larm. Såg om bl a en man som hade legat i nio timmar innan hjälp kom. Hörde nu på radion att Luleå kommun ska byta ut larmen. På tiden.
 
Över 20 grader här idag. Det är varmare än i Älvsbyn som har 25 grader. Nu är det inget blötväder längre. Skönt! I alla fall för mig som ska vara inomhus hela dagen.
 
 Ja nu ska ni ha det så bra. Det ska jag ha som får renbäddad säng och dammfritt. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0