Snö

Efter många om och men fick jag omplåstring igår eftermiddag. Skamligt att nästan måsta gullbe om det. Snöröjning är det utomhus idag. Det har snöat ganska mycket. Egentligen skulle man krypa under täcket och invänta våren. Tårna värker igen. Som bara den. I morgon måste jag försöka ta mig till affären och handla min meny. Till veckans mat. Kanske jag skulle leja hemtjänsten för hela pensionen. Handling och gå med sopor. Städning och strumpor har jag redan. Tur att man inte har några laster längre. Jag är ganska less på att måsta be om allt. Då är det bättre att allt får förfalla runt omkring mig.
 
Har nu löst melodikrysset. Det skulle vara alpint nu på TV, men det har snöat minst en meter i Maribor där tävlingen skulle vara. Därför inställt. Kanske jag stickar lite. Inte mycket kvar att sticka på mina sockor.
 
Hoppas ni har det bra i snön. Hej då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0