Hem från sjukan

I söndags eftermiddag skjutsade Isabel mig till akuten inne i stan. Jag hade problem med andningen. Läkaren på akuten skickade mig till Sunderbyn. Trodde det kunde vara en propp i lungan. När jag om till sjukhuset blev det en lungröntgen. Sen en skiktröntgen som gick åt helvete. När dom skulle spruta in konstrastvätska gick kärlet sönder och vätskan bildade en stor bulle under huden. Det gjorde jätteont och hela proceturen avbröts. Ner på akuten igen. Då var klockan 03,00. Efter viss övertalning for jag upp på röntgen igen. Och då gick det bättre. Som tur är hittade dom ingen propp. Däremot behövde hjärtat lite hjälp för att orka slå. Fick ny medicin och i går klockan fem kom Matte och hämtade mig för hemgång. Han handlade lite till mig och sen for vi hem. Underbart att komma hem till min fåtölj, min sköna säng och TV guldkanalen.
 
Matte blir här till i morgon då han får ledig helg. Just nu är han på jobb. Jag har  plockat fram kyckling så jag gör en kycklingpanna till middag då han slutar. En maskin vittvätt är igång nu och jag ska duscha snart.
 
Emmerdale ska jag se sen. Tänk på att på fredag börjar OS i Sotji. Skoj ska det bli.
 
Ha det så bra mina vänner. Jag hör av mig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0