Lyckliga Alec

Igelkotts äventyret fortsätter. När vi kom från VC igår satte jag ut en soppåse som Isabel skulle ta när hon och Alec skulle fara hem. Hon tog i påsen men såg en igelkott i den. Hens lilla ansikte var fullt med räkost som han smaskade på. Jag hade nämligen satt ner en sån ask i påsen. Nu fick hen gå från påsen och som tröst fick hen en jordgubbe av Alec. Sen ville hen gå in men jag fick hindra den från det. Sen på kvällen kom det två igelkottar och smaskade på en plätt. Dom verkar då trivas här hos mig.
 
Alec fick en lillebror igår. Han ringde mig igår kväll och berättade detta. Han var så lycklig sa han. Lillgubben. Nu idag tar han bussen för att åka till Matte och vara där till söndag. Sen ska han träffa sin lillebror, äntligen.
 
Mulet idag men det gör ingenting för jag ska bara vara inne med min bok. Ettan visade friidrott från Laussane igår. Det var två svenskar som deltog och båda vann. Den kvinnliga 1500 meters löparen och den manliga spjutkastaren. Be mig inte skriva namnen bara. För dom har försvunnit i min lilla hjärna. Kul va?
 
Det blir nog kattmat för kottarna ikväll. Hoppas ni får en skön fredag. Ciao!!!!
 
  Här är Alec lycklig för lite sylt. Nu är han lycklig för en lillebror.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0